Jak na nejčastější problémy se zvukem u iOS zařízení (iPhone / iPad)

Posted by | No Tags | Návody | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Jak na nejčastější problémy se zvukem u iOS zařízení (iPhone / iPad)

Jak chyba v hardwaru, tak i chybné zacházení ze strany uživatele může být příčinou toho, že zvuk nefunguje, nebo je sotva slyšitelný. V dnešním článku si zmapujeme nejčastější problémy se zvukem u iOS zařízení a povíme si něco o tom, jak je vyřešit. Problémy se zvukem – ať už souvisí s videi, hudbou nebo vyzváněním – u mobilních zařízení mohou mít různé příčiny. Pojďme se na ně blíže podívat.

iPhone je v tichém režimu

Problém: Pokud je váš iPhone nastaven na tichý režim, logicky neuslyšíte žádné vyzváněcí tóny ani jiné zvuky upozornění.

  • Oprava: Svůj iPhone přepnete z tichého režimu posuvem tlačítka na boku přístroje. Obdobné tlačítko mají i některé iPady.

Vyzvánění je příliš ztišené

Problém: Pokud neslyšíte vyzvánění, upozornění na příchozí zprávy a další tóny, ale videa a hudba se přehrává s normální hlasitostí, znamená to, že hlasitost vyzvánění na vašem přístroji je příliš ztišená.

  • Oprava: Hlasitost upravíte pomocí tlačítek „+“ a „-“ na boku přístroje, nebo tak, že klepnete na Nastavení -> Zvuk, kde hlasitost ručně upravíte.

Hlasitost médií je příliš ztišená

Problém: Při přehrávání hudby či videa není slyšet zvuk, ale vyzvánění a další tóny upozornění slyšíte bez problémů. Je to proto, že hlasitost přehrávání médií je nastavena na příliš nízký tón.

  • Oprava: Při přehrávání hudby či videí můžete jejich hlasitost upravit pomocí tlačítek na boku přístroje.

Zaprášené reproduktory

Problém: Pokud své iOS zařízení používáte v prašném nebo jinak nečistém prostředí, mohou se reproduktory snadno zanést nečistotami, což zvuk negativně ovlivňuje. Jedním z ukazatelů je zkreslený nebo ztlumený zvuk u vašeho přístroje a absence výše uvedených příčin, jako je jeho ztlumení.

  • Oprava: Čištění mřížky reproduktoru může být namáhavé. Apple doporučuje použití jemného kartáčku. Někteří uživatelé udělali dobrou zkušenost i s opatrným použitím párátka, které dokáže jemně, ale účinně odstranit většinu nečistot.

Obal brání průchodu zvuku

Problém: Některé ochranné kryty pro iPhone mohou bránit správnému průchodu zvuku a zapříčiňují tzv. „podvodní“ zvukový efekt, protože zvukové vlny nemají žádný průchod. Týká se to zejména vysoce ochranných krytů a pouzder, u kterých ochraně musel ustoupit uživatelský prožitek.

  • Oprava: Abyste zjistili, jestli je příčinou zkresleného zvuku opravdu kryt, jednoduše jej sundejte a zvuk znovu vyzkoušejte. Pokud je zvuk i nadále zkreslený, bude příčina spíše mechanická a bude spočívat v reproduktorech samotných – vyzkoušejte tedy výše zmíněný postup k odstranění nečist z mřížek reproduktorů.

Je připojena Bluetooth náhlavní souprava

Problém: Pokud příležitostně používáte Bluetooth náhlavní soupravu, začne se k ní váš iPhone připojovat automaticky. Po připojení použije iOS automaticky funkci AirPlay, pomocí které směřuje veškerý zvuk do soupravy. Může se tedy stát, že pokud necháte své Bluetooth hands-free doma, váš zvuk je perfektní, ale jakmile se vrátíte, zvuk se přesměruje do náhlavní soupravy vy z přístroje nic neuslyšíte.

  • Oprava: Když Bluetooth hands-free nepoužíváte, vypněte Bluetooth, případně AirPlay. Pohybem prstu od spodní části obrazovky směrem ke středu aktivujte Ovládací centrum, klepněte na AirPlay a vypněte Bluetooth příslušenství.

Další možná řešení problémů se zvukem

Pokud se vás netýká žádný z výše uvedených problémů, potažmo řešení, zkuste následující kroky.

Vypněte a zapněte přístroj

Může se jednat o softwarovou závadu, která se dá vyřešit restartem přístroje. Stiskněte a podržte zároveň home button a tlačítko pro vypínání, dokud se na displeji vašeho přístroje neukáže logo Apple. Po zapnutí přístroje zvuk opět vyzkoušejte.

Obnovte na nejnovější verzi iOS

Další překážka může spočívat v samotném operačním systému. Jděte do Nastavení -> Obecné -> Aktualizace softwaru a zjistěte, zda váš přístroj běží na aktuální verzi iOS.

Připojte sluchátka a zjistěte, jestli fungují

Pokud z vestavěných reproduktorů nic neslyšíte ani po vyzkoušení výše uvedených kroků, zkuste připojit sluchátka přes jack nebo Bluetooth. Tímto způsobem zjistíte, jestli porucha nespočívá přímo ve vestavěných reproduktorech. V tomto případě vám nezbude nic jiného, než zanést svého miláčka do autorizovaného servisu.

 

Můžeme pomoci jinak?Kontaktujte nás